Holowanie przyczepy
Wprowadzenie do tematu
W niniejszym rozdziale można znaleźć informacje dotyczące następujących tematów:
- Wymagania techniczne
- Montowanie zdejmowanej głowicy zaczepu
- Zdejmowanie głowicy zaczepu
- Zahaczanie i podłączanie przyczepy
- Załadowanie przyczepy
- Jazda z przyczepą
- Doposażenie samochodu w zaczep do holowania
- Maksymalne dopuszczalne obciążenie przyczepą
- Maksymalna dopuszczalna masa zestawu
Przestrzegać obowiązujących w kraju przepisów dotyczących jazdy z przyczepą i stosowania zaczepu do holowania.
Samochód jest zwykle przystosowany do przewozu osób i przy odpowiednim wyposażeniu technicznym może być używany do ciągnięcia przyczepy. To dodatkowe obciążenie przyczepą ma wpływ na trwałość samochodu, zużycie paliwa i osiągi, a w określonych warunkach może powodować skrócenie terminów przeglądu.
Jazda z przyczepą oznacza nie tylko wzrost obciążenia samochodu, wymaga również wyższej koncentracji uwagi od kierowcy.
W warunkach zimowych, na kołach samochodu i przyczepy montować opony zimowe.
Nacisk dyszla
Maksymalny dopusczalny nacisk dyszla na głowicę zaczepu do holowania nie może przekroczyć 50 kg.
Samochody z systemem Start-Stop
W przypadku fabrycznie zamontowanego zaczepu do holowania i przy zaczepach montowanych przez firmę Volkswagen, system Start-Stop zostaje automatycznie wyłączony w momencie podłączenia przyczepy.
Kiedy przyczepa nie może zostać zidentyfikowana, albo przy zaczepach do holowania, które nie zostały doposażone przez firmę Volkswagen, przed rozpoczęciem holowania należy ręcznie wyłączyć system Start-Stop, przyciskiem w górnej części konsoli środkowej. System Start-Stop musi pozostawać wyłączony w trakcie całego procesu holowania przyczepy ⇒ .
Informacje uzupełniające i ostrzeżenia
- Widoki z zewnątrz
- Centralny zamek i system zamykania
- Światło
- Jazda z poszanowaniem środowiska
- Systemy wspomagające ruszanie (system Start-Stop)
- Koła i opony
- Akcesoria, wymiana części, naprawy i zmiany techniczne
Zawsze należy wyłączyć alarm, zanim przyczepa zostanie podłączona lub odłączona ⇒ Alarm. W przeciwnym razie czujnik pochylenia może nieoczekiwanie uruchomić alarm.
Z nowym silnikiem, w trakcie pierwszych 1000 km nie jeździć z przyczepą ⇒ Akcesoria, wymiana części, naprawy i zmiany techniczne.
Firma Volkswagen zaleca, aby przed jazdą bez przyczepy zdemontować głowicę zaczepu. Podczas zderzenia tyłem, uszkodzenia w samochodzie przy zamontowanej głowicy zaczepu mogą być znacznie większe niż bez.
W niektórych wersjach modelowych, zaczep do holowania jest konieczny do holowania innych samochodów. Z tego względu, zdemontowana głowica zaczepu do holowania powinna zawsze znajdować się w samochodzie.
Wymagania techniczne
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
Jeżeli samochód został fabrycznie wyposażony w zaczep do holowania, wszystko co jest technicznie i prawnie niezbędne do holowania przyczepy zostało już uwzględnione.
Stosować tylko zaczep do holowania, który został zaakceptowany dla dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, która ma być holowana. Zaczep do holowania musi być właściwy dla samochodu i przyczepy oraz bezpieczenie mocowany przy podwoziu samochodu. Stosować zaczep do holowania ze zdejmowaną głowicą zaczepu. Zawsze sprawdzać i przestrzegać danych podanych przez producenta zaczepu do holowania. Nie wolno montować jako zaczepu do holowania zaczepu „zaczepu rozdzielającego ciężar” lub „wyrównującego obciążenie”.
Zaczep do holowania zamontowany w zderzaku
Nie wolno montować zaczepu do holowania w zderzaku ani w jego wspornikach. Zaczep do holowania nie powinien ograniczać skuteczności zderzaka. nie wolno dokonywać zadnych zmian w układzie wydechowym ani w układzie hamulcowym. W regularnych odstępach czasu sprawdzać, czy zaczep do holowania jest dobrze przymocowany.
Układ chłodzenia silnika
Jazda z przyczepą, dla silnika i dla systemu chłodzenia oznacza zwiększone obciążenie. Układ chłodzenia musi zawierać wystarczającą ilość płynu chłodzącego i być przygotowany na dodatkowe obciążenie spowodowane holowaniem przyczepy.
Hamulce w przyczepie
Kiedy przyczepa ma własny układ hamulcowy, należy przestrzegać obowiązujących ustaleń. Układ hamulcowy w przyczepie nigdy nie może być połączony z ukłądem hamulcowym w samochodzie.
Linka zrywna
Zawsze między samochodem i przyczepą pozostawić linkę zrywną.
Tylne światła w przyczepie
Lampy tylnych świateł w przyczepie muszą spełniać wymagania przepisów.
Nie wolno podłączać tylnych świateł w przyczepie bezpośrednio do instalacji elektrycznej samochodu. W razie wątpliwości w zakresie prawidłowego elektrycznego podłączenia przyczepy, zasięgnąć rady w specjalistycznym serwisie. Firma Volkswagen zaleca w tym celu udać się do partnera serwisowego.
Lusterka zewnętrzne
Kiedy strefy ruchu drogowego za przyczepą nie można obserwować przy użyciu seryjnych lusterek zewnętrznych samochodu ciągnącego przyczepę, w zależności od przepisów w danym kraju, wymagane są dodatkowe lusterka zewnętrzne. Lusterka zewnętrzne muszą być ustawione przed rozpoczęciem jazdy i mają zapewnić wystarczające pole widzenia.
Maksymalny pobór mocy przez przyczepę
Odbiornik | Europa, Azja, Afryka, Ameryka Południowa i Środkowa | Australia |
---|---|---|
Swiatła hamowania łącznie | 84 W | 108 W |
Światło kierunkowskazu na stronie | 42 W | 54 W |
Światła postojowe łącznie | 100 W | 100 W |
Tylne światła łącznie | 42 W | 54 W |
Tylne światło przeciwmgłowe | 42 W | 54 W |
Nie wolno przekraczać podanych wartości! |
Ze względu na wyższe obciążenie samochodu, który często holuje przyczepę, firma Volkswagen zaleca przeprowadzanie przeglądów również między zwykłymi terminami przeglądów.
W niektórych krajach istnieje obowiązek posiadania w samochodzie dodatkowej gaśnicy, jeśli całkowita masa przyczepy przekracza 2500 kg.
Montowanie zdejmowanej głowicy zaczepu
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
Zdejmowana głowica zaczepu znajduje się pod podłogą bagażnika, obok narzędzi.
Legenda do rys. 92:
- Osłona
- Głowica
- Kulki blokady
- Wyzwalacz (kulka) blokady
- Trzonek
- Układ centrujący
- Pokrętło
- Kluczyki
- Osłona
- Szczelina (naprężona głowica zaczepu)
- Zielony znak w głowicy
- Zielony znak w pokrętle
- Czerwony znak w pokrętle
Krok 1: przygotowanaia
- Przed pierwszym użyciem głowicy zaczepu należy zanotować numer wybity na kluczu, aby w razie potrzeby można było zamówić zastępczy klucz.
- Zdjąć pokrywę pod tylnym zderzakiem, w tym celu chwycić za szczelinę i ściągnąć pokrywę w dół. Osłonę schować w samochodzie.
- Wyjąć zaślepki z mocowania głowicy zaczepu i schować w samochodzie.
- Gniazdko elektryczne przyczepy odchylić z prawej strony w dół i następnie jak daleko to możliwe w lewo, w górę. W ten sposób dostępne stanie się mocowanie dla głowicy zaczepu.
- Sprawdzić, czy uchwyt, pokrętło 7, trzonek 5 i kulki blokady 3 głowicy zaczepu są czyste i nieuszkodzone ⇒ . W razie potrzeby wyczyścić.
Krok 2: napinanie głowicy zaczepu
Tylko, kiedy głowica zaczepu jest naciągnięta, można ją prawidłowo założyć.
- Chwycić głowicę zaczepu lewą ręką.
- Zdjąć osłonę 9 z zamka i umieścić kluczyk 8 w zamku.
- Obrócić kluczyk w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
- Prawą ręką wyciągnąć pokrętło 7 w kierunku strzałki, aż do zablokowania. Głowica zaczepu jest teraz naciągnięta. Jednocześnie czerwony znak 13 musi być skierowany na zielony znak 11 na głowicy zaczepu. Pokrętło wystaje wyraźnie z głowicy zaczepu. Widoczna jest szczelina około 4 mm 10.
- Sprawdzić, czy wszystkie kulki blokady 3 można całkowicie wcisnąć w trzonek 5 głowicy zaczepu.
Krok 3: zakładanie naciągniętej głowicy zaczepu
Nie chwytać więcej za pokrętło naciągniętej głowicy zaczepu. Podczas blokowania pokrętło wyskakuje w swoje poprzednie położenie i może spowodować obrażenia ⇒ .
- Głowicę zaczepu w stanie naciągniętym wprowadzić od spodu w rure mocującą.
- Silnie dopchnąć głowicę zaczepu w górę, aż do zablokowania. Obydwa elementy centrujące 6 muszą trafić w mocowania w samochodzie.
- Pokrętło znajduje się teraz w swoim poprzednim położeniu. Szczelina między pokrętłem i głowicą zaczepu nie występuje.
- Obrócić kluczyk 8 w pokrętle w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i wyciągnąć.
- Pokrętło nie powinno się już obrócić ani pozwolić wyjąć.
- Nałożyć osłonę 9 na zamek i schować kluczyk do kompletu narzędzi.
Krok 4: sprawdzenie bezpieczeństwa
Sprawdzić, czy głowica zaczepu została prawidłowo przymocowana:
- Zielony znak 12 w pokrętle jest skierowany na zielony znak 11 w głowicy zaczepu.
- Pokrętło musi przylegać do głowicy zaczepu i nie może być szczeliny.
- Głowicą zaczepu potrząsnąc silnie lub pociągnąć w dół. Musi ona być mocno przymocowana w uchwycie ⇒ .
- Zamek musi być zamknięty, a klucz wyjęty. Ponadto osłona musi zakrywać zamek w pokrętle.
Zdejmowanie głowicy zaczepu
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
- Odłączyć przyczpę ⇒ .
- Zdjąc pokrywę ⇒ rys. 92 9 z zamka na pokrętle.
- Umieścić kluczyk 8 w zamku i obrócić w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
- Głowicę zaczepu przytrzymać lewą ręką ⇒ .
- Prawą ręką wyciągnąć pokrętło 7 w kierunku strzałki i przytrzymać w tym położeniu.
- Obracać pokrętłem 7 w kierunku strzałki, aż do zablokowania.
- Przytrzymać pokrętło w tym położeniu i wysunąć głowicę zaczepu z mocowania w dół. Głowica zaczepu jest teraz naciągnięta.
- Zwolnić pokrętło i naciągniętą głowicę zaczepu schować bezpieczenie w komplecie narzędzi samochodowych.
- Gniazdko elektryczne przyczepy odchylić całkowicie z lewej strony na prawą, aby uniknąć zabrudzenia i uszkodzenia uchwytu.
- Zaślepki umieścić w mocowaniu głowicy zaczepu.
- Założyć pokrywę w zderzaku.
Zahaczanie i podłączanie przyczepy
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
Legenda dla przedstawienia zasady rys. 93:
Pin | Znaczenie |
---|---|
1 | Kierunkowskaz z lewej strony |
2 | Tylne światło przeciwmgłowe |
3 | Masa pin 1-8 |
4 | Kierunkowskaz z prawej strony |
5 | Tylne światło z prawej |
6 | Światło hamowania |
7 | Tylne światło z lewej |
8 | Światło cofania |
9 | Stały potencjał plus |
10 | Przewód ładowania plus |
11 | Wolne miejsce |
12 | Wolne miejsce |
13 | Masa pin 9-13 |
Gniazdko elektryczne przyczepy
Połączenie elektryczne między samochodem, a przyczepą odbywa się przez 13-stykowe gniazdo elektryczne przyczepy. Przy uruchomionym silniku, elektryczne odbiorniki w przyczepie zasilane są napięciem, przez połączenie elektryczne (styk 9 i styk 10 w gniazdku elektrycznym przyczepy).
Przy elektrycznej identyfikacji przyczepy, odbiorniki w przyczepie są zasilane napięciem przez połączenia elektryczne (pin 9 i 10). Pin 9 jest zajęty przez stały potencjał plus tak, że np. oświetlenie wewnętrzne przyczepy może być uruchomione. Odbiorniki elektryczne takie jak np. lodówka w przyczepie mieszkalnej, są zasilane napięciem elektrycznym tylko podczas pracy silnika (przez pin 10).
Przewodów masowych pin 3 i pin 13 nie wolno wzajemnie łączyć, aby instalacja elektryczna nie została przeciążona.
Jeżeli przyczepa posiada wtyczkę 7-stykową, należy zastosować odpowiedni przewód łączący. Funkcja pin 10 nie jest wtedy dostępna.
Linka zrywna
Linkę zrywną przyczepy należy zawsze prawidłowo przymocować do samochodu. Jednocześnie linkę zrywną należy pozostawić luźną, aby umożliwić jazdę w zakrętach. Linka zrywna nie powinna jednak w czasie jazdy ocierać się o nawierzchnię drogi.
Tylne światła w przyczepie
Zwracać uwagę, aby tylne światła w przyczepie działały prawidłowo i były zgodne z przepisami ustawowymi. Zwracać uwagę, aby maksymalny pobór mocy przyczepy nie został przekroczony ⇒ Maksymalny pobór mocy przez przyczepę.
Integracja z alarmem
W poniższych warunkach przyczepa zostaje zintegrowana z alarmem:
- Kiedy samochód został fabrycznie wyposażony w alarm i zaczep do holowania.
- Kiedy przyczepa jest elektrycznie podłączona przez gniazdko elektryczne do ciągnącego ją samochodu.
- Kiedy instalacja elektryczna samochodu i przyczepy działa, jest sprawna i nieuszkodzona.
- Kiedy samochód jest zablokowany kluczykiem i aktywny jest alarm.
W zablokowanym samochodzie alarm wyzwala się, kiedy tylko połączenie elektryczne z przyczepą zostanie przerwane.
Zawsze należy wyłączyć alarm, zanim przyczepa zostanie podłączona lub odłączona. W przeciwnym razie czujnik pochylenia może nieoczekiwanie uruchomić alarm.
Przyczepa z tylnymi światłami LED
Przyczepa z tylnymi światłami LED ze względów technicznych nie może być włączona w system alarmu.
W zablokowanym samochodzie alarm nie wyzwala się, kiedy tylko połączenie elektryczne przyczepy z tylnymi światłami LED zostanie przerwane.
W razie niesprawności instalacji elektrycznej w samochodzie lub w przyczepie, oraz w razie niesprawności alarmu, zlecić sprawdzenie urządzeń w specjalistycznym serwisie.
Kiedy przy wyłączonym silniku, przez gniazdko w przyczepie istnieje połączenie z włączonym urządzeniem elektrycznym w przyczepie, akumulator samochodowy ulega rozładowaniu.
W przypadku niskiego poziomu naładowania akumulatora samochodu elektryczne połączenie z przyczepą zostaje automatycznie przerwane.
Załadowanie przyczepy
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
Obciążenie przyczepą i nacisk dyszla
Obciążenie przyczepą to ciężar, jaki samochód może uciągnąć ⇒ . Nacisk dyszla to ciężar, wywoływany pionowo z góry, na głowicę zaczepu do holowania ⇒ Maksymalne dopuszczalne obciążenie przyczepą.
Dane dotyczące obciążenia przyczepą i nacisku dyszla podane są na tabliczce typu zaczepu do holowania są jedynie wartościami kontrolnymi zaczepu. Wartości dotyczące samochodu, często niższe od tych wartości, są podane w dokumentach rejestracyjnych samochodu. Najważniejsze są dane zawarte w dokumencie rejestracyjnym samochodu.
Dla zachowania bezpieczeństwa jazdy firma Volkswagen zaleca, aby zawsze wykorzystywać maksymalny dopuszczalny nacisk dyszla. Zbyt niski nacisk dyszla negatywnie wpływa na własności jezdne zestawu.
Istniejący nacisk dyszla zwiększa obciążenie tylnej osi i odpowiednio redukuje możliwy załadunek samochodu.
Masa zestawu
Na masę zestawu skłąda się rzeczywista masa załądowanego samochodu i masa załadowanej przyczepy.
Załadowanie przyczepy
Zestaw z przyczepą powinien być wybalansowany. W tym celu należy wykorzystać maksymalny dopuszczalny nacisk dyszla i obciążyć przyczpę zarówno z tyłu jak i z przodu:
- ładunek w przyczepie rozmieścić w taki sposób, aby ciężkie przedmioty znajdowały się możliwie blisko albo ponad osią;
- ładunek w przyczepie należy prawidłowo zabezpieczyć.
Ciśnienie powietrza w oponach
Ciśnienie powietrza w oponach dla kół przyczepy należy dopasować zgodnie z zaleceniami producenta przyczepy.
Koła ciągnącego przyczepę samochodu napełnić maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniem dla opon ⇒ Koła i opony.
Jazda z przyczepą
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
Ustawienie reflektorów
Przy podłączonej przyczepie przednia część samochodu może podnieść się, a włączone światła mijania mogą oślepiać innych uczestników ruchu drogowego. Należy odpowiedni obniżyć stożek światła za pomocą regulacji zasięgu świateł. Kiedy samochód nie posiada regulacji zasięgu świateł, należy zlecić ustawienie reflektorów w specjalistycznym serwisie. Samochody z automatyczną regulacją zasięgu świateł dopasowują się automatyucznie i nie potrzeba ich ustawiać.
Specyfika podczas jazdy z przyczepą
- W przypadku przyczepy z hamulcem szczękowym należy hamować najpierw lekko, a następnie gwałtownie. W ten sposób unika się uderzeń spowodowanych blokowaniem kół przyczepy.
- Ze względu na masę zestawu, wydłuża się droga hamowania.
- Przed odcinkami zjazdów wybierać niższy zakres lub niższy bieg, aby dodatkowo wykorzystać silnik jako hamulec. Inaczej układ hamulcowy może ulec przegrzaniu i ewentualnie ulec uszkodzeniu.
- Środek ciężkości samochodu i tym samym właściwości jezdne zmieniły się na skutek obciążenia przyczepy i zwiększenia masy całkowitej zestawu z przyczepą.
- Przy nieobciążonym samochodzie ciągnącym przyczepę i załadowanej przyczepie punkt ciężkości położony jest bardzo niekorzystnie. W takim połączeniu należy jechać szczególnie ostrożnie i powoli.
Ruszanie z przyczepą na wzniesieniach
W zależności od wysokości wzniesienia i od całkowitej masy zestawu z przyczepą, zaparkowany zestaw z przyczepą podczas ruszania moż esię lekko stoczyć do tyłu.
Z przyczepą, ruszać na wzniesieniach w następujący sposób:
- Wcisnąć i przytrzymać pedał hamulca.
- Włączyć ręczny hamulec.
- W przekładni ręcznej: całkowicie wcisnąć pedał sprzęgła.
- Włączyć 1 bieg lub zakres jazdy D ⇒ Przełączanie.
- Odblokować ręczny hamulec i przy naciśniętym przycisku blokady ostrożnie zwolnić. Jednocześnie dozować przyspieszenie i w przekładni ręcznej zwolnić pedał sprzęgła, aż do wyczucia, że samochód porusza się do przodu. W razie potrzeby zapoznać się z informacjami na temat asystenta ruszania na wzniesieniu ⇒ Systemy wspomagające ruszanie.
- Dźwignię ręcznego hamulca zwolnić dopiero, kiedy silnik będzie miał wystarczającą siłę napędową do ruszenia.
- Powoli ruszyć.
Doposażenie samochodu w zaczep do holowania
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
Firma Volkswagen zaleca, aby doposażenie w zaczep do holowania zlecić wspecjalistycznym serwisie. Przykładowo, mogą być wymagane czynności związane z przebudową układu chłodzenia, lub trzeba będzie zamontować blaszane ekrany cieplne. Firma Volkswagen zaleca w tym celu udać się do partnera serwisowego.
Podczas dodatkowego montażu zaczepu do holowania należy zawsze zachować wymiary i odległości. Podany wymiar od środka głowicy do nawierzchni drogi ⇒ rys. 94 D nie może zostać przekroczony. Dotyczy to również pełnego obciążenia samochodu łącznie z maksymalnym naciskiem dyszla.
Wymiary ⇒ rys. 94:
- A Punkty zamocowania
- B 721 mm
- C co najmniej 65 mm
- D 350-420 mm
- E 314 mm
- F 520 mm
- G 960 mm
Należy stosować tylko zaczep do holowania dopuszczony przez firmę Volkswagen dla odpowiedniego typu samochodu.
Maksymalne dopuszczalne obciążenie przyczepą
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
Najważniejsze są dane zawarte w dokumencie rejestracyjnym samochodu. Wszystkie dane zawarte w niniejszej instrukcji obowiązują dla modelu podstawowego. Typ silnika zamontowanego w samochodzie są podane na naklejce z danymi samochodu, w Książce przeglądów serwisowych, albo w dokumentach rejestracyjnych.
Ze względu na dodatkowe wyposażenie lub na różne wersje modelowe, oraz modele specjalne podane wartości mogą się różnić.
Silniki benzynowe
Moc silnika | Kod silnika | Z hamulcem, wzniesienia do 12% | Z hamulcem, wzniesienia do 8% | Bez hamulca |
---|---|---|---|---|
44 kW | CGPB | 800 kg | 1000 kg | 530 kg |
51 kW | CGPA | 800 kg | 1000 kg | 530 kg |
51 kW BlueMotion Technology | ||||
63 kW | CGGB | 1000 kg | 1200 kg | Przekładnia ręczna 5‑biegowa: 530 kg |
Przekładnia DSG®7: 550 kg | ||||
66 kW | CBZC | 1000 kg | 1200 kg | Przekładnia ręczna 5‑biegowa: 550 kg |
Przekładnia DSG®7: 560 kg | ||||
66 kW Bluemotion Technology | 550 kg | |||
77 kW | CBZB | 1200 kg | 1200 kg | Przekładnia ręczna 6‑biegowa: 540 kg |
Przekładnia DSG®7: 560 kg | ||||
77 kW BlueMotion Technology | Przekładnia ręczna 6‑biegowa: 550 kg | |||
Przekładnia DSG®7: 560 kg | ||||
103 kW | CPTA | 1200 kg | 1200 kg | 600 kg |
132 kW | CAVE | 1200 kg | 1200 kg | 630 kg |
CTHE |
Silniki benzynowe w Cross Polo
Moc silnika | Kod silnika | Z hamulcem, wzniesienia do 12% | Z hamulcem, wzniesienia do 8% | Bez hamulca |
---|---|---|---|---|
51 kW | CGPA | 800 kg | 1000 kg | 560 kg |
63 kW | CGGB | 1000 kg | 1200 kg | Przekładnia ręczna 5‑biegowa: 560 kg |
Przekładnia DSG®7: 580 kg | ||||
66 kW | CBZC | 1000 kg | 1200 kg | Przekładnia ręczna 5‑biegowa: 570 kg |
Przekładnia DSG®7: 590 kg | ||||
77 kW | CBZB | 1200 kg | 1200 kg | Przekładnia ręczna 6‑biegowa: 570 kg |
Przekładnia DSG®7: 580 kg |
Silniki wysokoprężne
Moc silnika | Kod silnika | Z hamulcem, wzniesienia do 12% | Z hamulcem, wzniesienia do 8% | Bez hamulca |
---|---|---|---|---|
55 kW bez filtra DPF | CFWA | 1000 kg | 1200 kg | 560 kg |
55 kW Bluemotion z filtrem DPF | 800 kg | 1000 kg | 570 kg | |
55 kW z filtrem DPF | CAYA | 1000 kg | 1200 kg | 570 - 610 kg |
66 kW z filtrem DPF | CAYB | 1200 kg | 1200 kg | Przekładnia ręczna 5‑biegowa: 570 kg |
Przekładnia DSG®7: 580 kg | ||||
66 kW Bluemotion Technology z filtrem DPF | 580 kg | |||
77 kW z filtrem DPF | CAYC | 1200 kg | 1200 kg | 580 kg |
Silniki wysokoprężne w Cross Polo
Moc silnika | Kod silnika | Z hamulcem, wzniesienia do 12% | Z hamulcem, wzniesienia do 8% | Bez hamulca |
---|---|---|---|---|
55 kW bez filtra DPF | CFWA | 1000 kg | 1200 kg | 600 kg |
66 kW z filtrem DPF | CAYB | 1200 kg | 1200 kg | Przekładnia ręczna 5‑biegowa: 610 kg |
Przekładnia DSG®7: 620 kg | ||||
77 kW z filtrem DPF | CAYC | 1200 kg | 1200 kg | 610 kg |
Silniki na autogaz
Moc silnika | Kod silnika | Z hamulcem, wzniesienia do 12% | Z hamulcem, wzniesienia do 8% | Bez hamulca |
---|---|---|---|---|
63 kW | CMAA | 1000 kg | 1200 kg | 560 kg |
60 kW | CNKA | 1000 kg | 1200 kg | 560 kg |
Maksymalna dopuszczalna masa zestawu
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
Najważniejsze są dane zawarte w dokumencie rejestracyjnym samochodu. Wszystkie dane zawarte w niniejszej instrukcji obowiązują dla modelu podstawowego. Typ silnika zamontowanego w samochodzie jest podany na naklejce z danymi samochodu, w Książce przeglądów serwisowych, albo w dokumentach rejestracyjnych.
Ze względu na dodatkowe wyposażenie lub na różne wersje modelowe, oraz modele specjalne podane wartości mogą się różnić.
Podane wartości masy zestawu obowiązują tylko dla wysokości do 1000 m nad poziomem morza. Po każdym zwiększeniu się wysokości o 1000 m, maksymalną dopuszczalną masę zestawu należy odpowiednio zmniejszyć o 10%.
Silniki benzynowe
Moc silnika | Kod silnika | Rodzaj przekładni | Maksymalna dopuszczalna masa zestawu ⇒ |
---|---|---|---|
44 kW | CGPB | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2385 kg |
51 kW | CGPA | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2385 kg |
51 kW Bluemotion Technology | 2350 kg | ||
63 kW | CGGB | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2585 kg |
Przekładnia DSG®7 | 2615 kg | ||
66 kW | CBZC | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2600 kg |
Przekładnia DSG®7 | 2630 kg | ||
66 kW Bluemotion Technology | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2580 kg | |
77 kW | CBZB | Przekładnia ręczna 6‑biegowa | 2795 kg |
Przekładnia DSG®7 | 2835 kg | ||
77 kW Bluemotion Technology | Przekładnia ręczna 6‑biegowa | 2770 kg | |
Przekładnia DSG®7 | 2800 kg | ||
103 kW | CPTA | Przekładnia ręczna 6‑biegowa | 2830 kg |
Przekładnia DSG®7 | 2840 kg | ||
132 kW | CAVE | Przekładnia DSG®7 | 2890 kg |
CTHE |
Silniki benzynowe w Cross Polo
Moc silnika | Kod silnika | Rodzaj przekładni | Maksymalna dopuszczalna masa zestawu ⇒ |
---|---|---|---|
51 kW | CGPA | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2370 kg |
63 kW | CGGB | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2570 kg |
Przekładnia DSG®7 | 2600 kg | ||
66 kW | CBZC | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2600 kg |
Przekładnia DSG®7 | 2630 kg | ||
77 kW | CBZB | Przekładnia ręczna 6‑biegowa | 2790 kg |
Przekładnia DSG®7 | 2820 kg |
Silniki wysokoprężne
Moc silnika | Kod silnika | Rodzaj przekładni | Maksymalna dopuszczalna masa zestawu ⇒ |
---|---|---|---|
51 kW bez filtra DPF | CFWA | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2630 kg |
63 kW Bluemotion z filtrem DPF | 2570 kg | ||
55 kW z filtrem DPF | CAYA | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 1270 - 2685 kg |
66 kW z filtrem DPF | CAYB | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2885 kg |
Przekładnia DSG®7 | 2915 kg | ||
66 kW Bluemotion Technology z filtrem DPF | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2850 kg | |
77 kW z filtrem DPF | CAYC | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2895 kg |
Silniki wysokoprężne w Cross Polo
Moc silnika | Kod silnika | Rodzaj przekładni | Maksymalna dopuszczalna masa zestawu ⇒ |
---|---|---|---|
51 kW bez filtra DPF | CFWA | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2640 kg |
66 kW z filtrem DPF | CAYB | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2870 kg |
Przekładnia DSG®7 | 2900 kg | ||
77 kW z filtrem DPF | CAYC | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2880 kg |
Silnik na autogaz
Moc silnika | Kod silnika | Rodzaj przekładni | Maksymalna dopuszczalna masa zestawu ⇒ |
---|---|---|---|
63 kW | CMAA | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2625 kg |
60 kW | CNKA | Przekładnia ręczna 5‑biegowa | 2630 kg |
Przydatne linki:
- Hak holowniczy + akcesoria do holowania
- Wkład (dokładka zderzaka) do Polo 6R Cross pod hak holowniczy
- Wkład (dokładka zderzaka) do Polo 6R Cross z wcięciem na końcówkę wydechu pod hak holowniczy
- Nakładka zderzaka - zaślepka haka do Polo 6R Cross
- Nakładka zderzaka - zaślepka haka do Polo 6R ze standardowym zderzakiem