Kołpaki kół
Wprowadzenie do tematuDział zatytułowany „Wprowadzenie do tematu”
W niniejszym rozdziale można znaleźć informacje dotyczące następujących tematów:
Informajce uzupełniające i ostrzeżeniaDział zatytułowany „Informajce uzupełniające i ostrzeżenia”
- System kontroli opon
- Pielęgnacja i czyszczenie samochodu z zewnątrz
- Narzędzia samochodowe
- Wymiana koła
- Zestaw do naprawy opon
Pełny kołpak kołaDział zatytułowany „Pełny kołpak koła”
Rys. 165 Zdejmowanie zapinanego pełnego kołpaka koła.
Rys. 166 Demontowanie przykręcanego pełnego kołpaka koła.
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
Zdejmowanie i zakładanie zapinanego pełnego kołpaka kołaDział zatytułowany „Zdejmowanie i zakładanie zapinanego pełnego kołpaka koła”
- Klucz do kół i zapinkę z drutu wyjąć z kompletu narzędzi samochodowych.
- Zapinkę z drutu zaczepić w jednej ze szczelin pełnego kołpaka koła.
- Klucz do kół przesunąć przez zapinkę z drutu ⇒ rys. 165 i zdjąc pełen kołpak koła w kierunku strzałki.
- Podczas zakładania pełen kołpak koła musi zostać wciśnięty na obręczy w taki sposób, aby wycięcie na zawór znalazło się we właściwym miejscu. Zwrócić uwagę, aby na całym obwodzie został on prawidłowo zaciśnięty.
Demontowanie przykręcanego pełnego kołpaka kołaDział zatytułowany „Demontowanie przykręcanego pełnego kołpaka koła”
Pełen kołpak koła ⇒ rys. 166 jest przymocowany śrubami koła i nie można go zdejmować.
- Wyjąć śruby koła ⇒ Wymiana koła.
- Zdjąć pełen kołpak razem z kołem.
Zakładanie przykręcanego pełnego kołpakaDział zatytułowany „Zakładanie przykręcanego pełnego kołpaka”
- Założyć koło.
- Wkręcić pierwszą śrubę koła 2 na wysokości zaworu koła 3 i dokręcić ręką.
- Wsunąć pełen kołpak koła na pierwszą śrubę i przełożyć.
- Zamontować pozostałe 4 śruby koła i dokręcić ręką.
- Wszystkie śruby koła dokręcić prawidłowym momentem dokręcania.
Osłona śrub kołaDział zatytułowany „Osłona śrub koła”
Rys. 167 Zdejmowanie osłon ze śrub koła
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
- Zapinkę z drutu wyjąć z kompletu narzędzi samochodowych.
- Zapinkę z drutu wsunąć przez otwór w osłonie śruby koła ⇒ rys. 167 i zdjąc w kierunku strzałki.
Osłony służą do zabezpieczenia śrub koła i po zmianie koła należy je ponownie założyć.
Śruba zabezpieczająca koło ma odrębną osłonę. Pasuje ona tylko do śrub zabezpieczających koło, nie pasuje natomiast do zwykłych śrub.