Kołpaki kół
Wprowadzenie do tematu
W niniejszym rozdziale można znaleźć informacje dotyczące następujących tematów:
Informajce uzupełniające i ostrzeżenia
- System kontroli opon
- Pielęgnacja i czyszczenie samochodu z zewnątrz
- Narzędzia samochodowe
- Wymiana koła
- Zestaw do naprawy opon
Pełny kołpak koła
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
Zdejmowanie i zakładanie zapinanego pełnego kołpaka koła
- Klucz do kół i zapinkę z drutu wyjąć z kompletu narzędzi samochodowych.
- Zapinkę z drutu zaczepić w jednej ze szczelin pełnego kołpaka koła.
- Klucz do kół przesunąć przez zapinkę z drutu ⇒ rys. 165 i zdjąc pełen kołpak koła w kierunku strzałki.
- Podczas zakładania pełen kołpak koła musi zostać wciśnięty na obręczy w taki sposób, aby wycięcie na zawór znalazło się we właściwym miejscu. Zwrócić uwagę, aby na całym obwodzie został on prawidłowo zaciśnięty.
Demontowanie przykręcanego pełnego kołpaka koła
Pełen kołpak koła ⇒ rys. 166 jest przymocowany śrubami koła i nie można go zdejmować.
- Wyjąć śruby koła ⇒ Wymiana koła.
- Zdjąć pełen kołpak razem z kołem.
Zakładanie przykręcanego pełnego kołpaka
- Założyć koło.
- Wkręcić pierwszą śrubę koła 2 na wysokości zaworu koła 3 i dokręcić ręką.
- Wsunąć pełen kołpak koła na pierwszą śrubę i przełożyć.
- Zamontować pozostałe 4 śruby koła i dokręcić ręką.
- Wszystkie śruby koła dokręcić prawidłowym momentem dokręcania.
Osłona śrub koła
Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .
- Zapinkę z drutu wyjąć z kompletu narzędzi samochodowych.
- Zapinkę z drutu wsunąć przez otwór w osłonie śruby koła ⇒ rys. 167 i zdjąc w kierunku strzałki.
Osłony służą do zabezpieczenia śrub koła i po zmianie koła należy je ponownie założyć.
Śruba zabezpieczająca koło ma odrębną osłonę. Pasuje ona tylko do śrub zabezpieczających koło, nie pasuje natomiast do zwykłych śrub.