Przejdź do głównej zawartości

Kołpaki kół

Wprowadzenie do tematu

W niniejszym rozdziale można znaleźć informacje dotyczące następujących tematów:

Informajce uzupełniające i ostrzeżenia

Pełny kołpak koła

Rys. 165: Zdejmowanie zapinanego pełnego kołpaka koła.

Rys. 165 Zdejmowanie zapinanego pełnego kołpaka koła.

Rys. 166: Demontowanie przykręcanego pełnego kołpaka koła.

Rys. 166 Demontowanie przykręcanego pełnego kołpaka koła.

Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .

Zdejmowanie i zakładanie zapinanego pełnego kołpaka koła

  • Klucz do kół i zapinkę z drutu wyjąć z kompletu narzędzi samochodowych.
  • Zapinkę z drutu zaczepić w jednej ze szczelin pełnego kołpaka koła.
  • Klucz do kół przesunąć przez zapinkę z drutu ⇒ rys. 165 i zdjąc pełen kołpak koła w kierunku strzałki.
  • Podczas zakładania pełen kołpak koła musi zostać wciśnięty na obręczy w taki sposób, aby wycięcie na zawór znalazło się we właściwym miejscu. Zwrócić uwagę, aby na całym obwodzie został on prawidłowo zaciśnięty.

Demontowanie przykręcanego pełnego kołpaka koła

Pełen kołpak koła ⇒ rys. 166 jest przymocowany śrubami koła i nie można go zdejmować.

  • Wyjąć śruby koła ⇒ Wymiana koła.
  • Zdjąć pełen kołpak razem z kołem.

Zakładanie przykręcanego pełnego kołpaka

  • Założyć koło.
  • Wkręcić pierwszą śrubę koła 2 na wysokości zaworu koła 3 i dokręcić ręką.
  • Wsunąć pełen kołpak koła na pierwszą śrubę i przełożyć.
  • Zamontować pozostałe 4 śruby koła i dokręcić ręką.
  • Wszystkie śruby koła dokręcić prawidłowym momentem dokręcania.

Osłona śrub koła

Rys. 167: Zdejmowanie osłon ze śrub koła

Rys. 167 Zdejmowanie osłon ze śrub koła

Najpierw należy przeczytać i zapoznać się ze wstępnymi informacjami i zasadami bezpieczeństwa .

Osłony służą do zabezpieczenia śrub koła i po zmianie koła należy je ponownie założyć.

Śruba zabezpieczająca koło ma odrębną osłonę. Pasuje ona tylko do śrub zabezpieczających koło, nie pasuje natomiast do zwykłych śrub.